Elektromos kütyütartó

Ezúttal igyekeztem, a dekoratív helyett, valami praktikus ötlettel szolgálni, és az ihlet után kutatva, telefon-, mp 4-, fülhallgatótartók tárházára találtam. A kutatás irányultsága, igaz, hátsó szándékkal történt, mert, bár az esetemben, a babazokni nagyon jól bevált erre a célra, az mp 4-esem tartó nélkül maradt, ami meg is látszik szegénykémen, mert rendesen össze van karcolódva. Így hát kapva-kaptam az alkalmon, és készítettem egy viszonylag egyszerű, cipzár-, kapocs-, tépőzármentes mp 4-es tartót.

tarto5 001Hozzávalók:

  • puha filclap
  • varrócérna
  • hímzőfonal
  • apró gyöngy
  • Südor folyékony ragasztó
  • vékony tű
  • olló

2015-02-26 11.17.25

Első lépésben le kell mérjük a kütyünket, aminek szabjuk, varrjuk a tartót. Helyezzük a tárgyat egy fehér lapra, majd rajzoljuk körbe a tárgyat. A körberajzolás módja: a ceruzát inkább eltartsuk a tárgytól, így megkapjuk azt a plusz fél centit, ami az összevarráshoz szükséges.

Mérjük le az ábránk szélességét és hosszúságát, majd a hosszát duplázzuk meg. Ezt a méretet szabjuk ki a filclapból. A végeredmény, egy hosszú csík. Hajtsuk ketté a kiszabott filcet, és egyszerű fel-alá történő, fércelő öltésekkel, varrjuk össze a két oldalát.

egyszeruoltes

Fordítsuk ki a kis “szütyőnket”… és következnek a nehézségek. Filccel egyrészt könnyebb dolgozni, mint bármilyen textíliával (van tartása, nem foszlik, egyaránt lehet ragasztani és varrni is), másrészt viszont nehezebb, mert táskafélék készítésekor, ki-be fordításokkor, díszítő öltésekkor a filc megnyúlik, deformálódik. Ezért is döntöttem úgy, hogy az előlapot az összevarrás után díszítem. Kétség kívül egyszerűbb lenne az összevarrás előtt kivarrni az előlap díszítőmintáját, azonban nem biztos, hogy a minta a terveknek megfelelően jönne ki. Ízlések és pofonok! Folytatom a munkamódszerem bemutatását.

Az mp 4-es tartó összevarrás és kifordítás után:

tart2 001 díszítő öltésekkel:

tarto4 001A díszítő öltések:

1. a díszítő szegés öltéstechnikájának leírását, bemutatását a virágkitűzők filcből bejegyzésben találod.

2. a száröltés technikája

oltes3 001a végeredmény: tarto3 001A díszítő motívum bármi lehet, ezért nem is készítettem sablont, mintát hozzá. Személy szerint egy stilizált ágrajzot választottam, csigavonalas virágokkal. A motívumot elő lehet rajzolni, de az öltéstechnikából adódóan, könnyen varrható előrajzolás nélkül is.

Következzen a kaméleon!

kameleonA sablon alapján, a kaméleont és a nagyobbik kört, türkizkék filclapra körberajzoltam, majd kivágtam. A kisebbik kört fehér filclapból vágtam ki.

Összeragasztottam az elemeket, majd a félig kész kaméleont ráragasztottam az mp 4-es tartó előlapjára.

tarto4 002Bár a ragasztás önmagában is elég lenne, a díszítő öltésekkor a kaméleont igyekeztem az alaphoz varrni.

Gyöngyök felvarrásának technikája:

oltes1 001Az öltés iránya nem kötött. A kaméleon hátdíszének elkészítésekor, végső soron az egyszerű, fércelő öltéstechnikát alkalmaztam. A szemet a kör középpontja felé tartó öltésekkel díszítettem, a szemgolyó egy fekete gyöngy, amit egy öltéssel, fekete varrócérnával rögzítettem, a kaméleon száját, pedig száröltéssel varrtam ki.kameleon1

Az öltéstechnikákat bemutató képek és leírások forrása:

  • Jane Greenoff: A keresztszemes hímzés nagykönyve. Budapest, 2003, Magyar Könyvklub

A kaméleon ötlete, mintája:

Leave a Reply

