Születésnapi ajándéktasak

Az elmúlt héten több barátomnak is születésnapja volt, és hát igen, az ajándékozás nem kis fejtörést okozott. Inkább kedveskedni akartam valami kézzel készített dologgal, mint egy bolti ajándékkal letudni a szülinapokat. Szóval maradtam a csokinál, amit egy kis ajándéktasakba, zsákocskába tettem. Az ajándéktasak filclapból készült, és azt hiszem, mindenkinek nagyon tetszett, a szülinaposoknak kiváltképp.

mateviziloHozzávalók:krisztavizilo

  • színes filclap
  • hímzőfonal
  • tű, cérna
  • apró gyöngy
  • alkoholos fekete filc
  • Südor folyékony ragasztó

Először tervezzük meg a kis zsákocskánkat. A jobb oldali szülinapi ajándéktasak hosszúkás, így össze lehet húzni a száját, a bal oldali  viszont szélesebb, így nagyobb tárgyak is elférnek benne. Ha már össze válogattuk a színeket, kiszabtuk az elő és a hátlapot, akkor a sablon alapján vágjuk ki a vízilovat. A sablonon vágjuk ki a víziló orrlyukait.

vizilo2Ragasszuk össze a víziló elemeit, a szemeinek varrjuk fel a két apró fekete gyöngyöt, az alkoholos filccel rajzoljuk be az orrlyukakat majd következzen a masni. A masni rögzítése mindössze egy öltés, csak arra kell figyelni, hogy felülről lefelé öltsünk (a színéről a visszájára), majd vissza. Ne kössünk csomót a végére, hanem a bemenetnél és a kimenetnél is bőségesen hagyjuk meg a szálat. Vágjuk le a tűt, és kössük meg a masnit.

A már félig kész vízilovunkat helyezzük az alapra, majd tervezzük meg a kívánt feliratot. Javaslat: először száröltéssel (az öltéstechnika részletes leírását az Elektromos kütyütartó című bejegyzésben találod) varrjuk ki a feliratot, majd ahhoz képest, ragasszuk fel a vízilovat. 2015-03-01 21.52.00A víziló rögzítését erősítsük meg pár öltéssel a patájánál, illetve a fülénél. Ezek nemcsak rögzítő, hanem díszítő öltések is egyben. Továbbá, az alapra varrhatunk egyéb díszeket is, gyöngyöket, gombokat és egyebeket.

Az világoskék zsákocska elkészítése (jobb oldali kép):

Varrjuk össze az elő és a hátlapot, ám vigyázzunk, hogy mindezt kifordítva tegyük meg, azaz a fonákja legyen felül.

2015-03-01 22.00.59 A fércelő öltések elképzelhető, hogy nem elég tartósak, így szegjük be a széleket (a szegőöltések bemutatását a Virágkitűzők filcből című bejegyzésben találod), és csak utána fordítsuk ki.

2015-03-01 22.25.21

A díszítő keret elkészítése és a fülek felvarrása egy dupla, vagy vastagabb hímzőszálból történik. A masni elkészítéséhez hasonlóan, nem csomóztam, hanem ráhagytam a szálat, körbeférceltem, vagyis felülről lefele, majd lentről felfele történő öltésekkel még egyszer átvarrtam a zsákocskát. Figyeljünk arra, hogy ez esetben nem kell eldolgozni a szálat, hanem elég levágni a tűt, és a kétoldalt lógó szálakat összekötni. Így egyúttal elkészült a zsákocska füle is.

mateviziloA sötétkék zsákocska elkészítése mindenben egyezik a már leírtakkal, kivéve a végső műveletben, a fülek elkészítésében. Dupla szállal ugyanúgy körbe varrtam az előlapot, csak az öltéseket lentebb kezdtem, szabadon hagyva egy sávot. A körbevarrást követően eldolgoztam a szálat, majd egy hímzőszállal  vízszintesen is körbevarrtam a zsákot, figyelve arra, hogy ezúttal ne varrjam össze a két oldalt. Az oldalsó összevarrásnál a színén egy nagyobb fület hagytam, azaz nem húztam meg az öltést. Ezt a folyamatot megismételtem, figyelve arra, hogy az öltések párhuzamosak legyenek. Így elkészült a második fül is. Ha jól dolgoztunk a fülek meghúzásakor, a zsákocska szája összeráncolódik, “bezárul”.

Leave a Reply

