Ajándékötletek ballagásra: hűtőmágnes, kulcstartó, medál

Scan0023Következzen pár ballagási ajándékötlet, ami kis és nagy iskolásnak, vagy akár a nagybetűs életbe kilépő fiatalnak is elnyerheti tetszését. Ugyanakkor az alapanyagok sem kerülnek sokba, és ami a legfontosabb, személyes üzenetet, életbölcsességet is közvetíthet.

Hozzávalók:

Vásárolja meg a http://www.printker.hu/-n! Csak kattintson a termék nevére!

A hűtőmágnes, a medál és a kulcstartó is fehér modellező pasztából készült. A modellező paszta állágában a gyurmához vagy az agyaghoz hasonlít, és nagyobb  mennyiségben lehet megvásárolni. Ha egyszerre nem használjuk el az egész agyagot, igyekezzünk légmentesen visszacsomagolni, mert könnyen kiszárad, és akkor már kevésbé formázható. Formázáskor használjunk nedves szivacsot így lassíthatjuk a száradás folyamatát. Azonban ha az agyagdarabkánk elveszítette formázhatóságát, azaz kevésbé gyúrható, még mindig készíthetünk sík formákat belőle. A hűtőmágnes, a medál és a kulcstartó is így készült.

Első lépésben: a modellező pasztából válasszunk le egy nagyobb darabot, gyúrjuk gömbbé, majd nyújtsuk ki. Egyszerűbb fa asztalon, vágódeszkán vagy fémes felületen nyújtani, de a viaszosvászonnal beterített asztal is megfelel, ráadásul könnyebben tisztítható. A nyújtáshoz pedig, használhatjuk a tésztanyújtót (ha nem sajnáljuk), vagy egy műanyag csődarabkát, megtisztított, papírmentes borosüveget. Körülbelül ujjnyi, félujjnyi vastagságig nyújtsuk, majd vágjuk ki a nekünk tetsző formákat.

magnesA képen látható hűtőmágnes paraméterei: 7 cm hosszú, 3 cm széles. A kulcstartó paraméterei: 3,5 cm hosszú, 3 cm széles. Ezek a paraméterek a végső méreteket tükrözik, azonban figyelembe kell venni, hogy az agyag száradáskor zsugorodik, illetve a csiszoláskor is veszít az eredeti méretéből.

Hagyjuk az agyagot teljesen kiszáradni! Figyelem, ha medált szeretnénk készíteni, puha állapotában lyukasszuk át, mert száradás után az agyag törik.

2015-04-28 13.52A képen látható munkadarab nyers állapotban van, épp annyi történt vele, hogy hagytam teljesen kiszáradni. Ezt követi a csiszolás, az egyenetlenségek eltüntetése. Mivel a lakásban hirtelenjében nem találtam csiszolópapírt, ezért a fém körömreszelőmet áldoztam fel, s mint kiderült erre a célra is megfelelő.

Ha elkészültünk a csiszolással, töröljük át egy száraz, vagy kis mértékben nedves ronggyal, hogy eltávolítsuk a csiszoláskor keletkezett port, majd kezdődhet a rajzolás, festegetés, díszítés.

A hűtőmágnes díszítése

Scan0020

2015-04-28 13.53A hátteret meghagytam fehérnek, vagyis az agyag természetes színét. Ceruzával előrajzoltam, majd filccel megerősítettem a vonalakat, és kiszíneztem a baglyot. A színezéshez használható tűfilc, vízfesték, de akár akrilfesték is. A fényes hatás miatt, a munkadarabot lefújtam hajlakkal. A hajlakkal óvatosan kell bánni, mert ha közelről, erőteljesen fújjuk le a rajzot könnyen elázhat és szétmosódhatnak a színek. A lakkréteg megszáradása után, a hátlapra felragasztottam a mágnest. A ragasztás ragasztópisztollyal történt, de ehelyett, ragasztós mágneslap is használható.

A kulcstartó díszítése

Scan0021Fekete akrilfestékkel alapoztam, majd a színes pöttyök, pontok következtek. Aztán a pontokat festettem körül.

Száradás után, ugyanúgy mint a hűtőmágnes készítésekor, befújtam hajlakkal.

Az agyagdarabka peremére sárga, vékony kenderzsineget ragasztottam. A kenderzsinegre kulcstartó-kapcsot fűztem. A ragasztáshoz pedig, ragasztóstiftet használtam.

A kulcstartó hátára idézet, személyes üzenet is írható.

A medál díszítése

Scan0022

Maga a rajz pofon egyszerű, mégsem akartam kihagyni az ötletek sorából. Ugyanis ezzel szeretném megmutatni, hogy kevésből is lehet szépet és értékeset készíteni. Ugyanakkor eredeti formájában ez is egy téglalap volt, és csiszolással alakítottam cseppformájúra. A rajzoláshoz, színezéshez tűfilcet használtam.

Arra viszont ismét felhívom a figyelmet, hogy a medált puha állapotában lyukasszuk ki.

A medál hátára is barmit írhatunk!

Fergeteges, emlékekben gazdag ünneplést kívánok mindenkinek!

Leave a Reply

