Zseníliadrót állatka: szerencsét hozó malac

A sikeres felvételizőknek remek ajándék a szerencsét hozó malac. Elkészítése könnyű, mindössze zseníliadrót hajlítgatásából és ragasztásából áll. Ugyanakkor a munkafolyamat lefoglalhatja a kisebbeket, és így a nyár végén még marad idő kipróbálni, játszani vele.

2015-07-28 11.02Hozzávalók:

Vásárolja meg a http://www.printker.hu/-n! Csak kattintson a termék nevére!

“A zseníliadrót gazdag színvilága, könnyen kezelhetősége miatt kedvelt anyag. Legszebben ragasztópisztollyal tudjuk összeragasztani, de ezt a gyermekek csak felnőtt felügyelete mellett tegyék! Egyéb esetben jobb a hagyományos ragasztót választani. Vágásához használhatunk régi ollót is. Az elkészített figurákat, amelyek az alkotás örömén kívül emelik az ünnepek hangulatát, használhatjuk díszítésre, játszhatunk velük, sőt el is ajándékozhatjuk.” (Laczikné Csehpál Éva: Üzenő figurák. 5. o.)

Elkészítési menete:

A zseníliadrót egyik végét szúrjuk be a hungarocelltojásba, majd csigaszerűen kezdjük el tekergetni. A lényeg, hogy ne maradjon fehér felület, vagyis a tojást lényegében be kell borítanunk zseníliával. A ragasztáshoz ragasztópisztolyt használtam. Az újabb drótszálak végeit igyekeztem elbújtatni, a tojásba szúrni.

2015-07-28 10.21

Ha beborítottuk a tojást, alakítsuk ki a malac orrát, és vágjunk darabokat a füleknek. A fül mindkét végét a hungarocell tojásba szúrtam, majd addig hajlítgattam, míg elnyerte a megfelelő fül formát. Majd felragasztottam a szemeket.

2015-07-28 10.33

A lábak elkészítése: félbe vágtam egy zseníliadrótot, majd ketté hajlítottam. A végeket beszúrtam a hungarocell tojásba.

2015-07-28 10.45

A zseníliadrót könnyen kezelhetőségéről árulkodik, hogy a malackánk stabilan megáll a hosszú lábain. Ugyanakkor ne felejtkezzünk meg a kurta, kunkori malacfarokról sem.

2015-07-28 10.48

Extrák és kiegészítők:

A malacka ehet lóherét, de körmöcskéi lehetnek sárosak, vagy viselhet sapkát is. Mindezek elkészítése nem igényel sok időt, a végeredmény pedig szórakoztató. A lóherét formalyukasztóval vágtam ki, majd ragasztottam fel. A sapka zseníliából van hajlítva, zöld dekor zsineggel átkötve. A körmöcskék zsenília darabkák ráhajlítva a lábakra.

2015-07-28 11.14

További ötletek:

Leave a Reply

