Őszi falevél-gyertyaalátét

Hogyan tartósíthatnánk az őszi falevelek? 8Mintázz, gyurmázz, modellezz, fess, színez!

Hozzávalók:

Vásárolja meg a http://www.printker.hu/-n! Csak kattintson a termék nevére!

Az ötlet megvalósításához ajánlom a fehér modellező pasztát, azonban ha mégsem akad otthon, megvalósítható sógyurmából is. A modellező pasztát egyszerűbb kezelni és simább felületet nyerünk. A sógyurma viszont bármikor elkészíthető, mindössze só, liszt és víz kell hozzá.

A sógyurma legegyszerűbb receptje: liszt, a liszt mennyiségéhez képest fele annyi só, és víz, míg gyúrható masszát nem kapunk. A képen látható gombóc 6 púpos nagy evőkanányi lisztből, 3 kanálnyi sóból és 2 deci vízből állt össze.

1

Kinyújtottam a gombócot, majd alaposan belesimítottam a levelet.

2

A levél szélét követve, egy jól vágó késsel körülvágtam, majd leszedtem a falevelet.

3

Hagytam megszáradni. A modellező pasztának elég pár óra, míg megkeményedik és már lehet is festeni, a sógyurmát viszont 2-3 napot is hagytam száradni. Figyelem: ne tegyük sütőbe a sógyurmát, mivel tésztaállaga miatt nem kiégni, hanem megsülni fog.

Száradás után jöhet a festés. Először az erezetet színezzük. Ezt egy nagyon egyszerű technikával kivitelezhetjük. Először befestjük az egész felületet:

4

majd egy benedvesített háztartási szivaccsal visszatöröljük.

5

Mint láthatjuk a mélyedésekben megmarad az alapszín.

Következzen a levél felülete. Először sárga festéket vittem fel ecsettel.

6

Majd szivacsecsettel őszi színeket “pecsételtem/nyomdáztam” rá.

7

Száradás után a könnyebb tisztíthatóság kedvéért a felületet vonjuk be dekorlakkal, vagy dekupázs lakkal, de akár a hajlakk is megteszi. Azonban ha nem szeretnénk fényes felületet elérni, hagyjuk meg a festékes felületet.

El is készült a pohár-, edény- vagy gyertyaalátétként használható örökkön őszi színekben pompázó falevelünk!

img_0661

Leave a Reply

